15
Menü

Dijital Labirentler Değerlerle Aşılabiliyor

Dijital Labirentler Değerlerle Aşılabiliyor
TÜBİTAK 2204-B kapsamında geliştirilen “Dijital Labirentler Değerlerle Aşılabiliyor” projesiyle Dumlupınar BİLSEM öğrencileri, dijital oyunların risk boyutlarına karşı çocuklarda değer temelli farkınd...
TÜBİTAK 2204-B kapsamında geliştirilen “Dijital Labirentler Değerlerle Aşılabiliyor” projesiyle Dumlupınar BİLSEM öğrencileri, dijital oyunların risk boyutlarına karşı çocuklarda değer temelli farkındalık oluşturmayı hedefledi.Dijital Oyun Risklerine Bilimsel ve Değer Temelli YaklaşımTÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri kapsamında Dumlupınar Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) öğrencileri Emir Eker, Doruk Demirok ve Aras Korkmaz, proje danışmanları Necla Tabak rehberliğinde önemli bir farkındalık çalışmasına imza attı.“Dijital Labirentler Değerlerle Aşılabiliyor” adlı proje; günümüzde şans oyunlarına zemin hazırlayan, dijital bağımlılık riskini artıran ve kontrol edilmesi güçleşen dijital oyunlar konusunda çocuklarda bilinç oluşturmayı amaçladı.Özdenetim, Sorumluluk ve Bilinçli Dijital DavranışlarProje kapsamında çocukların dijital oyunlarla kurdukları ilişkiyi sorgulamaları, riskli oyun mekaniklerini tanımaları ve özdenetim, sorumluluk, dijital etik ve bilinçli seçim gibi değerler doğrultusunda sağlıklı dijital davranışlar geliştirmeleri hedeflendi.Akademisyenlerden Eğitim, Emniyet Çocuk Birimi ile İş BirliğiProje sürecinde akademisyenler tarafından;Dijital oyun bağımlılığı,Şans temelli oyun mekanikleri,Dijital risklerbaşlıklarında eğitimler verildi.Ayrıca siber zorbalık ve siber suçlar alanında faaliyet gösteren Emniyet Çocuk Birimi ile bilgi paylaşımları yapılarak, öğrencilerin dijital ortamlarda karşılaşabilecekleri risklere karşı bilinçlenmeleri sağlandı.Dijital Dünyada Ebeveyn ve Çocuk FarkındalığıDijital dünyada ebeveyn ve çocuk farkındalığı üzerine çalışmalarıyla tanınan Orhan Toker ile gerçekleştirilen söyleşide, dijital oyunların psikolojik ve sosyal etkileri çok boyutlu olarak ele alındı.Afyon Merkezde 58 Okulda YaygınlaştırıldıProje kapsamında çocukların farkındalık düzeylerini ölçmek amacıyla görüşme formları hazırlandı ve uygulandı.Afyon merkez okullarında gerçekleştirilen eğitim sunumları, hazırlanan kamu spotu ve dijital sağlıklı içerikler aracılığıyla proje; Afyon merkez ve merkeze bağlı, teknik donanıma sahip yaklaşık 58 okulda yaygınlaştırıldı.Sosyal Sorumluluk Boyutu: AFSÜ Onkoloji HastanesiProjenin sosyal sorumluluk ayağında, AFSÜ Onkoloji Hastanesi’nde tedavi gören çocuklar ve ebeveynlerine yönelik bilinçli oyun oynama farkındalık etkinlikleri düzenlendi.Tablet ve dijital oyunlarla vakit geçiren çocuk hastalar ve ailelerine; dijital oyunların süre, içerik ve risk boyutları hakkında bilgilendirme yapıldı.Yasaklamak Değil, BilinçlendirmekProje ekibi; dijital oyunların tamamen yasaklanması yerine, çocukların riskleri tanıyan, sınır koyabilen ve bilinçli tercihler yapabilen bireyler olarak dijital dünyada var olmalarını amaçlıyor.“Dijital Labirentler Değerlerle Aşılabiliyor” projesi, çocukların dijital ortamda kaybolmadan ilerleyebilmeleri için değer temelli bir farkındalık modeli sunuyor.

Bu haberi paylaş:

İlk Yorumu Sen Yap

0/500 karakter
/*